Alles over Post HBO Masterclass Marketing and Customer Relations Thuisopleidingen
Met het volgen van de Masterclass Marketing and Customer Relations, breng jij je marketingkennis op strategisch niveau. De cursus gaat in op het opstellen en uitvoeren van strategisch marketingbeleid. Er wordt aandacht besteed aan marktverkenning, het maken van marketinganalyses, consumentengedrag, het opbouwen en onderhouden van klantrelaties en beleid op het gebied van assortiment en propositie. Je leert deze en nog vele andere marketingaspecten te verwerken in een marketingplan. Dit marketingplan leer je om te zetten naar een geïntegreerde aanpak voor de uitvoering van je marketingbeleid.
Wat doe je bij de thuisopleiding Masterclass Marketing and Customer Relations?
Bij deze masterclass leer je de basis van marketing en het marketingproces. Je ontdekt de marktomgeving en doet onderzoek naar de markt voor de producten of diensten die je verkoopt. Je ontwikkelt een marktstrategie waarmee je een zo goed mogelijke verkoop kunt realiseren. Zo bedenk je welke doelgroep(en) je hebt en hoe je je producten, diensten en merken op deze doelgroep afstemt. Centraal bij de cursus staat de vraag hoe je strategische doelstellingen bepaalt én behaalt. Je gaat je strategie verder uitwerken en bedenkt hoe je invulling gaat geven aan de marketingmix. Je bepaalt de prijs, plaats en promotie van je product of dienst. Je bedenkt bijvoorbeeld hoe je distributie en communicatie naar (mogelijke) klanten gaat vormgeven. De cursus gaat daarnaast in op de internationale markt en maatschappij en op het beheersen van klantrelaties op het gebied van strategie, operatie, analyse en realisatie. Daarbij is het noodzakelijk om strategievorming als een continu proces te zien.
Wat weet je na afloop van deze opleiding?
- Je weet hoe het marketingproces werkt
- Je kent de marktomgeving van de organisatie waar je werkt
- Je kunt marktonderzoek doen
- Je kunt strategieën ontwikkelen die de verkoop van je product of dienst optimaliseren
- Je weet hoe je een product of dienst kunt afstemmen op je doelgroep
- Je kunt strategische doelstellingen bepalen en deze behalen
- Je kunt een passende marketingmix uitwerken en toepassen
- Je hebt kennis van de internationale markt en de plaats van je product of dienst binnen de maatschappij
- Je kunt duurzame klantrelaties aangaan en behouden
Welke beroepen kan je doen na de thuisopleiding Masterclass Marketing and Customer Relations?
De kennis die je in deze masterclass opdoet, is zeer leerzaam voor alle professionals die zich (verder) willen verdiepen in strategische marketing en CRM binnen een organisatie. Zo wordt deze masterclass gevolgd door directeuren, (product)managers en adviseurs die hun vakkennis in korte tijd op hoog niveau willen krijgen. Ook kun je na afronding van de Masterclass Marketing and customer relations, indien je aan de vooropleidingseisen en eventueel aanvullende eisen voldoet, toegelaten worden tot de opleiding Master of Business Administration van de LOI.
Welke thuisopleidingen zijn vergelijkbaar met de Masterclass Marketing and Customer Relations?
De voordelen van Thuis Masterclass opleidingen t.o.v. Klassikale Masterclass opleidingen op een rij:
- Geen toelatingsexamens, voor-diploma’s of selecties aan de poort benodigd: iedereen kan direct starten!
- Bepaal je eigen studietempo bij elke thuiscursus: jij bepaalt zelf of je bijv. 3, 6 of 12 maanden over je cursus doet!
- Je eigen mentor, coach en portal tot je beschikking: alle sleutels in handen om thuis je individuele studie te begeleiden met professionele tools
- Interessante acties bij het bestellen via Thuis-Opleiding.nl. Onze partners NTI, NHA, LOI en Laudius bieden welkomstcadeaus, kortingen, niet gehaald lesgeld terug, gratis examen en certificaat, gratis proeflessen en ga zo maar door!
Bekijk de meest gunstige aanbieder